Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenAbery, Brian (Hrsg.); McConnell, Scott (Hrsg.)
InstitutionMinnesota Univ., Minneapolis. Inst. on Community Integration.
TitelEarly Intervention.
Quelle2 (1989) 2, (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDevelopmental Disabilities; Early Intervention; Family Involvement; Infants; Preschool Education; Program Effectiveness; Program Implementation; Social Integration; Student Motivation; Iowa; Minnesota; North Dakota; South Dakota
AbstractThis "feature issue" focuses on early intervention with handicapped children, with an emphasis on: Project EDGE (Expanding Developmental Growth through Education), an early intervention research project initiated in 1968; strategies for developing family-friendly early intervention services; and progress reports from various states and programs. Individual articles include the following titles and authors: "Project EDGE: Early Intervention Pioneers" (John E. Rynders); "20 Years Later--EDGE Graduate Profile" (Susan Johnson); "Essential Features for Early Intervention Programs in the 1990's" (Diane Bricker); "The Key to Effective Early Intervention Services: Family Involvement" (Maria Anderson); "Family-Centered Intervention: Issues and Opportunities" (Jean Ann Summers); "Early Intervention: One Family's Experiences" (Susan Johnson); "IFSPs (Individual Family Service Plans): Implications for Implementation" (Carla Peterson); "Early Intervention and Least Restrictive Environment" (Samuel L. Odom and Mary A. McEvoy); "Social Integration in Action" (Scott McConnell); and "Mastery Behaviors: Motivation for Young Children with Developmental Delays" (Susan Hupp). Also included are progress reports from Minnesota, Iowa, North Dakota, and South Dakota as well as brief descriptions of some Minnesota early intervention programs. (DB)
AnmerkungenInstitute on Community Integration, 6 Pattee Hall, 150 Pillsbury Dr., University of Minnesota, Minneapolis, MN 55455.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: